Mozgáskotta módszer
A módszer során a bonyolult szabályozást feltételező tényleges és információs mozgásformákat a gyermekek fejlettségének megfelelő egyszerűbb elemekre bontjuk, amelyeket a gyermeki fantáziához közelálló vizuális, akusztikus és egyéb szimbólumokkal jelölünk. A szimbólumok jelentését konszenzusos alapon kiépítjük, „kijátsszuk”. A nyuszik, mókusok, lábnyomatok, egyebek által kottaszerűen megjelenített (mozgás)feladatok algoritmikus egymásra építésével, gyakorlásával mint élvezetes játékok füzérével – nagyrészt implicit módon – fejlődik gyermekeink figyelme, önfegyelme, stabil ismereteket szereznek testükről, felfedezik a teret és az időt, a gondolat és az emlékezet hatalmát, a kompetencia boldogságát. Eközben testi képességeik és (mozgás)szabályozásuk olyan szintre fejlődik, amely sokszor a felnőttek számára is komoly kihívást jelent.” (Magyar Gábor, pszichológus, testnevelő tanár, a módszer kidolgozója)
Eredményesen segíti a 6-7 éves gyermeket, ha:
- megkésett és/vagy hibás a beszédfejlődése;
- mozgása koordinálatlan;
- figyelemzavaros;
- idegrendszeri éretlenség merül fel nála;
- diszlexia és
- alaki diszgráfia gyanúja merül fel.
Fejleszti:
- a szem-kéz koordinációt
- a ritmusérzéket
- a mozgáskoordinációt
- a rugalmasságot
- az egyensúlyt
- a finommotorikát
- segíti a dominancia kialakulását
Vagyis:
- beindítja a megkésett beszédfejlődést;
- megtámogatja a rajzolási készséget;
- segíti a beszédhangok beépülését;
- javítja a mozgáskoordinációt.
Legutóbbi hozzászólások